Materiał promocyjny

Huawei i PTPM MEDYCYNA XXI: smartwatche przyszłością polskiej medycyny

Huawei CBG Polska oraz Polskie Towarzystwo Postępów Medycyny - MEDYCYNA XXI ogłosiły nawiązanie współpracy. Ta kooperacja będzie kładła nacisk na popularyzację wykorzystywania danych zdrowotnych pochodzących ze smartwatchy oraz na podniesienie ich wiarygodności. Zakres działań obejmie komunikację edukacyjną skierowaną zarówno do przedstawicieli personelu medycznego, jak również - w przyszłości - do pacjentów.

Huawei
Huawei

W spotkaniu inaugurującym współpracę wziął udział prof. dr hab. n. med. Krzysztof J. Filipiak, uznany kardiolog, internista i ekspert w dziedzinie technologii medycznych.

Nagranie z wydarzenia dostępne jest pod linkiem: https://www.ptpm.org.pl/webcasty/ogloszenie-wspolpracy-huawei-z-polskim-towarzystwem-postepow-medycyny/

Huawei jest jednym z czołowych producentów elektroniki użytkowej na świecie. Usługi i urządzenia tej firmy dostępne są w ponad 170 krajach, a korzysta z nich już ponad 3 miliardy ludzi. Huawei jest również jednym z liderów na rynku smart zegarków.

„Nasze smartwatche od dawna oferują dokładny monitoring aktywności fizycznej, ale dynamicznie rozwijają się również funkcje zdrowotne. Najnowsze urządzenia umożliwiają nie tylko pomiar tętna czy monitorowanie snu, lecz także analizę EKG, pomiar stresu czy nawet ciśnienia tętniczego krwi. To sprawia, że podstawowe badania przesiewowe stają się łatwo dostępne niemal dla każdego - w dużej części dzięki smartwatchom. Chcemy zachęcić użytkowników zegarków do świadomego przekazywania danych zdrowotnych ich lekarzom. Równocześnie przekonać personel medyczny, jak bardzo informacje z inteligentnych zegarków mogą być pomocne w ich pracy” - mówi Dorota Rakowska, Marketing Director, Huawei CBG Polska.

Polskie Towarzystwo Postępów Medycyny - MEDYCYNA XXI to stowarzyszenie, które popularyzuje wiedzę na temat ochrony zdrowia w społeczeństwie oraz w środowiskach medycznych.

„Polska medycyna wkracza na naszych oczach w erę cyfrową, opartą na analizie danych i bieżącej komunikacji na linii pacjent-lekarz. Zarówno w przypadku profilaktyki, jak i zdalnego monitorowania, bardzo istotną rolę mogą odegrać dane zdrowotne generowane przez pacjentów (PGHD), które pochodzą m.in. ze smartwatchy. Zegarek gromadzi te informacje automatycznie przez całą dobę, dzięki czemu uzyskujemy pełniejszy obraz: danych biometrycznych, ruchowych czy nawet tych dotyczących nastroju pacjenta. W codziennej pracy kardiologa bardzo często wykorzystuję chociażby dane o aktywności fizycznej (krokomierz) i analizę tętna pacjenta. Coraz więcej pacjentów ma już urządzenia dokonujące skriningowego pomiaru EKG czy ciśnienia tętniczego. W kontekście potrzeby wczesnego rozpoznania nadciśnienia czy uchronienia pacjenta przed konsekwencjami migotania przedsionków, te funkcje smartwatchy stają się bardzo ważne. O zaletach i zastosowaniach PGHD z zegarków mówimy od dawna na kongresach PTPM oraz na naszych edukacyjnych webinariach. Temat ten poruszymy również podczas naszej serii rozmów z krajowymi konsultantami medycznymi i innymi ekspertami - mówi prof. dr hab. n. med. Krzysztof J. Filipiak, Prezes PTPM MEDYCYNA XXI.

Jeszcze w tym roku Huawei i PTPM MEDYCYNA XXI planują przeprowadzić badanie opinii wśród przedstawicieli personelu medycznego, na temat ich podejścia do danych zdrowotnych ze smartwatchy, jak i potencjalnych barier w używaniu takich zasobów. Na przyszły rok planowane są działania edukacyjne skierowane do pacjentów, mające na celu przekonanie użytkowników smartwatchy do częstszego korzystania z PGHD i świadomego, regularnego monitorowania swoich parametrów zdrowotnych.

Innowacje dla zdrowszego jutra

Własna aplikacja badawcza, instytuty badawcze i laboratoria HAUWEI Health Lab oraz współpraca z ponad 100 profesjonalnymi instytucjami na całym świecie, pozwalają Huawei tworzyć kolejne innowacyjne rozwiązania i produkty. W ramach ponad 200 badań zdrowotnych w aplikacji HUAWEI Research, firma przeanalizowała dane ponad 5 milionów użytkowników pod kątem zdrowia serca, 810 000 w kontekście zdrowia naczyń krwionośnych, dokonał około 800 000 badań zdrowia układu oddechowego, ponad 300 milionów badań oddychania podczas snu i prawie 300 000 badań zdrowia ciśnienia krwi. Dzięki temu Huawei zgłosił w ciągu ostatnich 8 lat ponad 800 patentów dotyczących funkcji zdrowotnych. Znalazły one zastosowanie m.in. w smartwatchu HUAWEI WATCH D2, który jako pierwszy w branży wprowadza ambulatoryjne monitorowanie ciśnienia tętniczego przez 24 godziny na dobę. Urządzenie to otrzymało certyfikację dla wyrobu medycznego (oznakowanie CE 0197), która podkreśla wiarygodność wyników. W przyszłości firma zamierza poszerzyć opcje monitorowania, aby śledzić zdrowie jajników, stan emocjonalny, odczyty ciśnienia krwi podczas ćwiczeń czy poziom glukozy we krwi.

Huawei wspólnie z 6 europejskimi uniwersytetami założył konsorcjum Interlive, które wypracowało jedne z najbardziej naukowych i rygorystycznych standardów testowania urządzeń ubieralnych. Partnerstwo potwierdza niezawodność technologii wearables Huawei i zapewnia naukową podstawę ich funkcji opartych na czterech kategoriach: tętno, liczba kroków, wydatek kaloryczny i VO2 Max (maksymalny pobór tlenu).

O Huawei Consumer Business Group

Huawei jest jednym z czołowych producentów elektroniki użytkowej na świecie. Usługi i urządzenia Huawei dostępne są w ponad 170 krajach i korzysta z nich ponad 3 miliardy ludzi na całym świecie. Huawei Consumer Business Group (CBG), jedna z trzech grup biznesowych firmy, oferuje konsumentom w Polsce szeroką gamę produktów, które dzięki zaawansowanym technologiom ułatwiają codzienne życie. Portfolio Huawei zawiera szeroki wachlarz produktów: smartfony, laptopy, tablety, monitory, smartwatche, opaski sportowe, bezprzewodowe słuchawki, głośniki, routery czy rozwiązania chmurowe. Od 2019 roku Huawei intensywnie rozwija swój autorski ekosystem Huawei Mobile Services oraz sklep z aplikacjami AppGallery, który w skali świata oferuje dostęp do ponad 177 tysięcy aplikacji zintegrowanych z HMS, w tym ponad 8000 aplikacji w języku polskim. Każdego miesiąca ze sklepu korzysta ponad 580 milionów aktywnych użytkowników na całym świecie. Firma ma ponad 30-letnie doświadczenie w tworzeniu technologii teleinformatycznych, a motto marki „Make it possible” jest gwarancją stałego wysiłku firmy w dostarczaniu użytkownikom na całym świecie najnowocześniejszych, innowacyjnych technologii, urządzeń i usług. 

Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź stronę Huawei Consumer Business Group: consumer.huawei.com/pl/.

Bądź na bieżąco z najnowszymi informacjami na temat Huawei Consumer BG, wejdź na:


Facebook: https://www.facebook.com/HuaweimobilePL 
Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobilepl 
YouTube: https://www.youtube.com/user/HuaweiPolska

O Polskim Towarzystwie Postępów Medycyny - MEDYCYNA XXI

Celem Stowarzyszenia jest prowadzenie działalności edukacyjnej w zakresie ochrony zdrowia. PTPM realizuje swoje cele poprzez organizację szkoleń, kursów, konferencji, kongresów, wykładów, posiedzeń, webinariów i wydarzeń również w formie online. Od początków swojego powstania skupia się na przybliżaniu tego wszystkiego, co definiować będzie medycynę XXI wieku i jej postępy. Naszą ideą jest to, aby lekarz na co dzień skupiony na jednej, określonej specjalizacji, mógł otrzymać podsumowanie nowości „w pigułce”, aby jego wiedza i kompetencje stale rosły, tak jak rosną możliwości współczesnej medycyny.

Źródło informacji: Huawei
 

ZOBACZ WIĘCEJ

  • Adobe

    Ortotropia – obietnice bez pokrycia

    Obiecują piękne twarze, szerokie łuki zębowe i zdrowe drogi oddechowe. Dlaczego ortotropia budzi tak duży sprzeciw naukowców?

  • Adobe Stock

    Antarktyda i rak piersi

    Wyprawa jachtem dookoła Antarktydy w ekstremalnych warunkach, dla niejednej osoby potencjalnie zgubna, paradoksalnie Hannę ocaliła. Rak piersi, wykryty tuż przed startem, odłożył próbę pobicia rekordu Guinnessa o rok. A niemal 103 dni na 13 morzach Oceanu Południowego pokazało, co w życiu najważniejsze.

  • Adobe

    Polki potrzebują screeningu HPV. Nowoczesna diagnostyka może uratować tysiące kobiet

    Polska wciąż należy do krajów Unii Europejskiej o jednym z najwyższych wskaźników zachorowalności i umieralności z powodu raka szyjki macicy. Co roku nowotwór ten diagnozuje się u ponad 2500 kobiet, a kilkaset z nich umiera. To dane, które – jak mówi prof. Andrzej Nowakowski, kierownik Poradni Profilaktyki Raka Szyjki Macicy w Narodowym Instytucie Onkologii – powinny skłonić nas do natychmiastowych działań.

  • AdobeStock

    Immunoterapia w raku jelita grubego?

    Immunoterapia jest metodą leczenia aktywującą układ odpornościowy pacjenta do walki z komórkami nowotworowymi. Niestety u większości chorych na raka jelita grubego nie działa. Ostatnie badania wykazały jednak, że przynosi ona spektakularne efekty w wyselekcjonowanej podgrupie chorych z tzw. niestabilnością mikrosatelitarną.

NAJNOWSZE

  • Adobe Stock

    Zakrzepica zabija po cichu

    Co czwarty zgon na świecie spowodowany jest powikłaniami zatorowo-zakrzepowymi. Zakrzepica to cichy zabójca. O jej często odległych powikłaniach, ale też profilaktyce opowiadali eksperci w dziedzinie chirurgii naczyniowej, flebologii, kardiologii interwencyjnej i hematologii podczas konferencji prasowej zorganizowanej w Światowym Dniu Zakrzepicy.

  • Lekarze uzależniają się tak samo jak każdy inny człowiek

  • Czy antykoncepcja szkodzi?

  • Z wiekiem ciało się zużywa, ale to nie musi boleć

  • Polki potrzebują screeningu HPV. Nowoczesna diagnostyka może uratować tysiące kobiet

  • Adobe

    Płat czołowy mózgu – tam mieszka nasze "ja"

    Płat czołowy to najmłodsza ewolucyjnie część naszego mózgu. Odpowiada za wyższe funkcje poznawcze, takie jak świadome planowanie, podejmowanie decyzji, kontrola impulsów, a także za samoświadomość. Według badań to w tej części mózgu kształtuje się nasze poczucie tożsamości, unikalność - tam mieszka nasze "ja".

  • Ortotropia – obietnice bez pokrycia

  • Antarktyda i rak piersi

Serwisy ogólnodostępne PAP