-
Jaskra – czynniki ryzyka i diagnoza
Jaskra jest nieuleczalną chorobą oczu. Postępuje powoli. Nieleczona nieuchronnie prowadzi do zaniku nerwu wzrokowego, wyjaśnia prof. Iwona Grabska-Liberek, wiceprezes Polskiego Towarzystwa Okulistycznego. Wymienia także czynniki ryzyka oraz badania, które przeprowadza się, by chorobę zdiagnozować.
1 minuta czytania -
Jak wygląda świat, gdy traci się wzrok?
Pewnego dnia obudziłem się i już nic nie widziałem. Całe dzieciństwo przygotowywano mnie na ten moment, ale czy można być na to naprawdę gotowym? Największą szkołę życia dało mi morze. Ono buja każdego tak samo – opowiada Bartosz Radomski, fizjoterapeuta i przewodnik po warszawskiej Niewidzialnej Wystawie.
9 minut czytania -
Rusza kampania „Twoje spojrzenie ma znaczenie. Niezależnie od wieku”
Materiał promocyjnyZdrowie i higiena oczu są kluczowymi elementami komfortu życia, niezależności i bezpieczeństwa w każdym wieku. Z badań przeprowadzonych w ramach kampanii „Twoje spojrzenie ma znaczenie. Niezależnie od wieku” wynika, że 81% seniorów odczuwa dolegliwości związane ze wzrokiem w codziennych sytuacjach, a aż 55% ma problemy z funkcjonowaniem z powodu niesprawności narządu wzroku. W odpowiedzi na te problemy, pod patronatem Polskiego Towarzystwa Okulistycznego, rozpoczyna się akcja edukacyjna skupiająca się na higienie oczu wśród seniorów.
3 minuty czytania -
Mity na temat leczenia operacyjnego jaskry
Leczenie operacyjne jaskry obrosło wieloma mitami. Spotykamy się z nimi, rozmawiając z pacjentami, na przykład że jaskry w ogóle nie leczy się operacyjnie – przyznaje prof. dr hab. n. med. Jacek Szaflik, przewodniczący Sekcji Jaskry Polskiego Towarzystwa Okulistycznego.
3 minuty czytania -
Fakty i mity o krótkowzroczności dzieci
Nawet połowa uczniów ma wady wzroku! To jedna zła wiadomość. Druga: te problemy są często wykrywane za późno. Poznaj fakty i mity o problemach ze wzrokiem i sposobach na dobre widzenie.
4 minuty czytania
NAJNOWSZE
-
Badanie: większość Polaków za zakazem reklam alkoholu
Piwo to najczęstszy wybór młodzieży sięgającej po alkohol po raz pierwszy. Nie można w tym kontekście nie wspomnieć o oddziaływaniu reklam, nawet jeśli na ekranie lub billboardzie pojawia się etykieta „zero procent”. Dlatego Fundacja GrowSpace rusza z kampanią antyalkoholową „Zero procent prawdy”. Zlecony przez nią sondaż potwierdza słuszność tej decyzji.
-
Badania kliniczne szansą chorych na raka dzieci
-
Ćwicz dla siebie i dziecka
-
Leczenie arytmii z mapowaniem serca w 3D
-
Leczenie nadciśnienia zaraz po diagnozie daje większe szanse na zdrowie