-
Widzieć człowieka – Kongres Humanizacja Medycyny (inf. prasowa)
Pandemia COVID-19 uwypukliła potrzebę poczucia współodpowiedzialności za pacjenta w procesie leczenia, a tym samym postawiła przed środowiskiem medycznym oraz pacjentami całkiem nowe wyzwania. Izolacja, brak możliwości odwiedzania chorych przez rodzinę, a także stres personelu medycznego niewątpliwie pokazały konieczność prowadzenia efektywnej komunikacji z pacjentami.
4 minuty czytania -
Nie ma uniwersalnego przepisu na zdrowie
Reklamy leków i suplementów diety mogą sugerować, że każdą chorobę czy dolegliwość można pokonać za pomocą odpowiedniej pigułki. Ale z badań wynika, że nawet znane leki, dla wielu pacjentów, często okazują się nieskuteczne.
4 minuty czytania -
Przyszłość medycyny wykuwa się w biobankach
Dzięki spersonalizowanym, uszytym na miarę konkretnego pacjenta, interwencjom medycznym i terapiom, w przyszłości, leczenie będzie znacznie szybsze i skuteczniejsze, a wielu chorobom będzie można zapobiec – przekonuje dr Łukasz Kozera, krajowy koordynator ds. biobankowania.
Dr Łukasz Kozera8 minut czytania
NAJNOWSZE
-
Badanie: większość Polaków za zakazem reklam alkoholu
Piwo to najczęstszy wybór młodzieży sięgającej po alkohol po raz pierwszy. Nie można w tym kontekście nie wspomnieć o oddziaływaniu reklam, nawet jeśli na ekranie lub billboardzie pojawia się etykieta „zero procent”. Dlatego Fundacja GrowSpace rusza z kampanią antyalkoholową „Zero procent prawdy”. Zlecony przez nią sondaż potwierdza słuszność tej decyzji.
-
Badania kliniczne szansą chorych na raka dzieci
-
Ćwicz dla siebie i dziecka
-
Leczenie arytmii z mapowaniem serca w 3D
-
Leczenie nadciśnienia zaraz po diagnozie daje większe szanse na zdrowie