-
Dzieci piją coraz więcej napojów słodzonych
Średnio o 23 proc. więcej napojów słodzonych cukrem (SSB) spożyły w 2018 r. dzieci i młodzież na całym świecie w porównaniu do 1990 r. – wynika z badania opublikowanego na początku sierpnia tego roku w czasopiśmie The BMJ. Dane te pokrywają się z obserwowanym wzrostem występowania otyłości wśród ludzi młodych. A spożywanie napojów słodzonych cukrem, odgrywają w tym zjawisku kluczową rolę.
-
Słodzone napoje szkodą sercu
Regularne picie sztucznie słodzonych napojów zwiększa ryzyko migotania przedsionków (AFib) – wynika z badania opublikowanego 5 marca 2024 r. w czasopiśmie American Heart Association Circulation: Arrhythmia and Electrophysiology.
-
Mała zmiana wydłuży ci życie, zwłaszcza kiedy masz cukrzycę
W leczeniu cukrzycy tzw. styl życia, czyli m.in. odpowiednia dieta oraz aktywność fizyczna, są tak samo ważne, jak przyjmowanie leków. Naukowcy Harvard T.H. Chan School of Public Health dostarczyli właśnie dobrych dowodów na to, że mała zmiana dietetyczna skutecznie wydłuża życie diabetykom, a swoim odkryciem podzielili się w kwietniu w British Journal of Medicine (BMJ).
NAJNOWSZE
-
Choroba zajęcza. Kleszcze mogą przenosić groźną bakterię
Wysoka gorączka, silne osłabienie, bolesne powiększenie węzłów chłonnych i niewielkie owrzodzenie skóry – taki zestaw objawów po pobycie w lesie lub ukłuciu kleszcza powinien zwrócić uwagę lekarza. Jedną z możliwych przyczyn jest tularemia, zwana chorobą zajęczą.
-
Zdrowa grasica, niższe ryzyko śmierci
-
Hormon GLP-1 – bohater leczenia cukrzycy i… choroby otyłościowej
-
Badanie: im wcześniej kończymy jedzenie w ciągu dnia, tym lepiej śpimy?
-
Nużeńce i my