Materiał promocyjny

Kliniki.pl z jedną z pierwszych w pełni wygenerowanych przez AI reklam wideo w Polsce - poruszająca kampania społeczna o kobietach i ginekologii

Platforma Kliniki.pl, łącząca pacjentów z placówkami medycznymi, zaprezentowała kampanię społeczną, której centralnym elementem jest reklama wideo w całości wygenerowana przez sztuczną inteligencję. Spot, opublikowany na LinkedIn przez prezesa firmy Marcina Fiedziukiewicza, porusza trudny temat relacji kobiet - zwłaszcza młodego pokolenia - z ginekologiem oraz barier psychologicznych towarzyszących wizytom.

Adobe
Adobe


„To nie jest zwykła reklama. To film o kobietach. O strachu, wstydzie i przełamywaniu barier. O tym, że zasługują na opiekę bez oceniania" - napisał Fiedziukiewicz w swoim poście.

Reklama porusza temat tabu, jakim często jest dla wielu kobiet ginekolog, i zachęca do przełamywania barier psychologicznych i kulturowych, które powstrzymują je przed regularnymi wizytami. Spot powstał w całości z wykorzystaniem narzędzi sztucznej inteligencji: technologii syntezy głosu ElevenLabs, modeli obrazowania oraz algorytmów do automatycznego montażu. Kliniki.pl znalazły się w gronie pierwszych firm w Polsce, które zdecydowały się na tak zaawansowane wykorzystanie AI w realizacji materiałów wideo, bez udziału tradycyjnego zespołu filmowego, agencji reklamowej czy interaktywnej.

Kampania jest elementem długofalowej strategii edukacyjnej Kliniki.pl, której celem jest przełamywanie tabu wokół zdrowia intymnego oraz promowanie profilaktyki ginekologicznej wśród kobiet z Pokolenia Z.

„To nie tylko technologiczny przełom, ale przede wszystkim ważny społeczny głos w debacie o zdrowiu kobiet" - podsumowuje prezes Kliniki.pl.

Spot można obejrzeć pod linkiem: #niewstydzesie


Tło technologiczne


Chociaż na rynku pojawiały się już wcześniej pojedyncze kampanie z elementami generowanymi przez AI, według dostępnych informacji medialnych reklama Kliniki.pl należy do grona pierwszych w Polsce w pełni wygenerowanych spotów wideo z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. W 2024 roku odnotowano kilka inicjatyw opartych częściowo na AI (m.in. kampanie z wygenerowanymi głosami, grafikami czy scenariuszem), jednak pełna realizacja - od narracji po montaż - wciąż jest rzadkością w krajowym krajobrazie marketingowym.


Źródło informacji: Kliniki.pl

ZOBACZ WIĘCEJ

  • Adobe

    Dlaczego gruźlica nie zniknęła mimo postępów medycyny

    Historia nauczycielki z Mrągowa, która tygodniami szukała przyczyny uporczywego kaszlu, odsłania niewygodną prawdę: gruźlica, choć rzadziej widoczna w statystykach niż choroby cywilizacyjne, pozostaje jedną z najbardziej uporczywych infekcji na świecie. Według WHO wciąż jest najbardziej zabójczą chorobą zakaźną na świecie.

  • Adobe Stock

    Cholery coraz więcej, pamiętaj o zaszczepieniu się przed egzotyczną podróżą

    Materiał partnerski

    Ponad 300 tysięcy przypadków cholery i 7 tysięcy zgonów wywołanych tą chorobą odnotowano w tym roku w krajach afrykańskich. Biorąc pod uwagę rosnące zainteresowanie egzotycznymi podróżami zagrożenie cholerą może dotyczyć także naszych obywateli. „Myślmy o przygotowaniu się do takiego wyjazdu z wyprzedzeniem, bo choć mamy możliwości – przeciw cholerze dostępne są w Polsce szczepionki - nie możemy przyjmować immunoprofilaktyki na ostatnią chwilę, jeśli chcemy osiągnąć efekt ochronny” - mówi prof. Krzysztof Korzeniewski, prezes Polskiego Towarzystwa Medycyny Morskiej, Tropikalnej i Podróży.

  • Adobe Stock

    Zaburzenia głosu to powszechna dolegliwość. Jak o niego dbać?

    Patronat Serwisu Zdrowie

    Głos jest kluczowym elementem komunikacji międzyludzkiej. Dla niektórych to narzędzie pracy, o które trzeba szczególnie dbać. Wszyscy bez wyjątku powinni przestrzegać kilku uniwersalnych zasad, bo zaburzenia głosu są problemem powszechnym. Co konkretnie możemy zrobić, wyjaśniała dr Dorota Kapustka, specjalistka foniatrii i audiologii z Instytutu Fizjologii i Patologii Słuchu podczas wystąpienia poświęconemu higienie głosu.

  • Adobe

    Leczenie żywieniowe warto zacząć przed diagnozą onkologiczną

    Odpowiednio zaplanowane leczenie żywieniowe, najlepiej rozpoczęte jeszcze przed postawieniem ostatecznej diagnozy onkologicznej, może istotnie poprawić efekty terapii oraz rokowania pacjentów - powiedziała PAP dietetyczka kliniczna i profesor Śląskiego Uniwersytetu Medycznego dr Agnieszka Białek-Dratwa.

NAJNOWSZE

  • Adobe/Fotokon

    Dyrektorka UCK WUM: sukces naszych szpitali to efekt doskonałej współpracy

    W tym szpitalu dzieją się cuda - zbudowaliśmy system ochrony zdrowia, który jest odpowiedzią na wyzwania i zapotrzebowanie naszych pacjentów. Naszym potencjałem są ludzie, którzy to wszystko tworzą – mówiła w czwartek z okazji jubileuszu dyrektorka Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego WUM Marzena Kowalczyk.

  • Dlaczego gruźlica nie zniknęła mimo postępów medycyny

  • Cholery coraz więcej, pamiętaj o zaszczepieniu się przed egzotyczną podróżą

    Materiał partnerski
  • Zaburzenia głosu to powszechna dolegliwość. Jak o niego dbać?

    Patronat Serwisu Zdrowie
  • Skłonność do rwy kulszowej zapisana w genach

  • AdobeStock

    Seniorzy nadużywają leków

    Wielu seniorów rozpoczyna dzień od zażycia garści leków. Zdarza się, że mylą tabletki, mieszają dawki, nie stosują się do zaleceń lekarza. Leki są często ich sposobem na wykluczenie i samotność – największe bolączki osób starszych.

  • Antyprzemocowa Linia Pomocy – gdzie kończy się żart, a zaczyna przemoc seksualna

  • Leczenie żywieniowe warto zacząć przed diagnozą onkologiczną

Serwisy ogólnodostępne PAP