Bądź zawsze na bieżąco
z Serwisem Zdrowie!

Zapisz się na nasze powiadomienia, a nie ominie Cię nic, co ważne i intrygujące w tematyce zdrowia.

Justyna Wojteczek
redaktor naczelna zdrowie.pap.pl

Do góry
12.06.2024 , 15:26 Aktualizacja: 12.06.2024, 15:34
Materiał promocyjny

Raport DOZ.pl i SEXED: Polacy bardzo mało wiedzą o seksie

Raport „Narodowa Kartkówka z WDŻ” to efekt trzeciej edycji współpracy DOZ.pl z fundacją Anji Rubik SEXED. Jedynie 16 proc. badanych uzyskało dobrą lub bardzo dobrą ocenę w teście wiedzy o seksie, choć aż 82 proc. stwierdziło, że ich znajomość tego tematu jest na co najmniej zadowalającym poziomie.

kadr z wideo PAP kadr z wideo PAP

Na potrzeby raportu DOZ.pl & SEXED przeprowadzono specjalny test wiedzy o seksie w formie kartkówki, który podlegał ocenianiu jak w szkole. Przeprowadzone badanie wskazało, że Polacy najczęściej szukają wiedzy o seksie w internecie (łącznie 54 proc.), a zaledwie 17 proc. czerpie ją bezpośrednio od specjalistów (lekarzy, seksuologów itp.).

„Według badań, Polacy najczęściej korzystają z internetu jako swojego pierwszego źródła informacji - zwłaszcza w kwestiach wstydliwych, krępujących i intymnych" - zauważa Paulina Ciecierska, dyrektor marketingu DOZ.pl. „Nasza kampania ma za zadanie odpowiadać na te potrzeby. Stawiamy na współpracę z ekspertami z różnych dziedzin, w tym z seksuologami i ginekologami, aby tworzyć rzetelne materiały” – dodaje.

Aż 86 proc. badanych w raporcie DOZ.pl i SEXED uważa, że należy wprowadzić do szkół przedmiot edukacja seksualna, który powinien rozpoczynać się w klasach IV-VIII szkoły podstawowej, czyli wówczas, gdy uczniowie wkraczają w wymagający okres dojrzewania.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Copyright

Za materiały sponsorowane opublikowane w Serwisie Zdrowie odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem Serwis Zdrowie PAP lub PAP MediaRoom są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną.
Id materiału: 3950

Najnowsze

 

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA

Co tydzień dostaniesz: najciekawsze artykuły, wywiady i filmy z Serwisu Zdrowie, a także zapowiedzi - materiałów na następny tydzień, konferencji i wydarzeń.

Postaw na wiedzę!

Regulamin

Ta strona korzysta z plików cookie. Sprawdź naszą politykę prywatności, żeby dowiedzieć się więcej.