Materiał promocyjny

Nowy produkt eGabinet zapewni pacjentom całodobowy kontakt z przychodniami.

Rozwijany przez Piotra Strychalskiego startup eGabinet nie zwalnia tempa i zgodnie z zapowiedziami wprowadza kolejne innowacyjne rozwiązanie odpowiadające na potrzeby placówek medycznych oraz ich pacjentów.

zdj. eGabinet
zdj. eGabinet

Wdrożona technologia zaawansowanego voice bota umożliwi m.in. całodobową rejestrację telefoniczną i obsługę zapytań pacjentów oraz szeroką automatyzację powtarzalnych zadań operacyjnych. Jak zapewnia CEO eGabinet, rozwiązanie tego typu jest w stanie zaoszczędzić kilkadziesiąt godzin pracy personelu medycznego tygodniowo.

Sektor medyczny w Polsce zmaga się z narastającymi wyzwaniami, a jednym z najpoważniejszych jest pogłębiający się niedobór kadry medycznej. Zgodnie z raportem OECD „Health at a Glance 2023” , na każdy tysiąc mieszkańców w naszym kraju przypada zaledwie 3,4 praktykującego lekarza, podczas gdy średnia dla krajów OECD wynosi 3,7. Według danych GUS  Polska stoi w obliczu braku około 50 tysięcy lekarzy, co prowadzi do wydłużających się kolejek, ograniczenia dostępności specjalistów oraz przeciążenia obecnie pracujących medyków. Warto również przywołać raport Polskiej Akademii Nauk , który zwraca uwagę na alarmująco niski odsetek lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej w Polsce, wynoszący zaledwie 9% w 2020 roku, podczas gdy średnia unijna to 20%. W odpowiedzi na te wyzwania, Akademia zaleca optymalizację wykorzystania czasu personelu medycznego poprzez odciążenie go od zadań pomocniczych i administracyjnych.

Technologia remedium na braki kadrowe sektora medycznego

eGabinet postanowił stawić czoła wyzwaniom w sektorze medycznym, wdrażając nowe rozwiązanie do swojej platformy, który usprawni zarządzanie kontaktem z pacjentami. Dzięki zaawansowanemu voice botowi, placówki będą mogły efektywnie obsługiwać interakcje, takie jak potwierdzanie wizyt, przypomnienia oraz obsługę zapytań – zarówno głosowych, jak i tekstowych. Po wdrożeniu, bot automatyzuje kluczowe procesy, odciążając personel i pozwalając mu skupić się na najistotniejszych aspektach pracy. „Nasze rozwiązanie znacząco usprawni cały proces kontaktu pacjenta z lekarzem, przejmując na siebie potrzebne lecz czasochłonne zadania takie jak np. rejestracja, potwierdzanie lub odwołanie wizyty czy udzielanie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Chociaż na rynku istnieją już podobne rozwiązania, jak chociażby Talkie.ai, my bazując na naszym szerokim doświadczeniu w pracy z placówkami medycznymi, podeszliśmy do tematu w sposób holistyczny. Nasz bot jest w pełni zintegrowany z platformą do zarządzania placówką, tworząc tym samym samowystarczalny ekosystem, który nie tylko ułatwia komunikację, ale również optymalizuje zarządzanie i nadzór nad całym procesem obsługi pacjenta.” - komentuje Piotr Strychalski, CEO eGabinet

Biorąc pod uwagę, że ponad 80%  pacjentów uważa słabą komunikację za najgorszy element ich doświadczeń z sektorem zdrowia, produkt zapowiadany przez polski startup, może znacząco wpłynąć na ich pozytywne doświadczenia. Dzięki botowi, pacjenci zyskają możliwość całodobowego kontaktu z placówkami medycznymi, co wyeliminuje dotychczasowe bariery czasowe. Automatyzacja rutynowych zadań, takich jak potwierdzanie czy przekładanie terminów wizyt, przyniesie również oszczędność czasu personelu, umożliwiając mu większe zaangażowanie w bardziej złożone przypadki, a tym samym przełoży się na lepszą i bardziej spersonalizowaną opiekę. Nasze rozwiązanie zapewni pacjentom szybki dostęp do odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, takie jak kwestia opóźnień, dostępność lekarzy czy szczegóły usług i jej ewentualnych kosztów. Wszystko  odbywa się bez potrzeby angażowania personelu medycznego. Co więcej, dzięki automatycznym przypomnieniom i potwierdzeniom wizyt, znacząco zmniejszamy ryzyko niepojawienia się pacjentów, co przekłada się na oszczędności zarówno czasu, jak i pieniędzy dla placówek medycznych. - wyjaśnia Strychalski

eGabinet powstał jako nowoczesna alternatywa dla tradycyjnej rejestracji telefonicznej, a dziś oferuje kompleksowe rozwiązania wspierające zarządzanie placówkami medycznymi oraz dokumentacją pacjentów, co znacząco ułatwia pracę lekarzy i personelu medycznego. Na początku 2024 roku startup ogłosił pozyskanie 2,4 mln PLN od aniołów biznesu w swojej drugiej rundzie finansowania, co znacząco przyspieszyło jego rozwój technologiczny oraz zasięg działalności. 

źródło: eGabinet

Bibliografia:

https://bit.ly/3AqREwh

https://bit.ly/3YQdKm3

https://bit.ly/4dHVIHr

ZOBACZ PODOBNE

  • Fot. PAP/P. Werewka

    Sól jodowana: jak ustrzegliśmy się poważnej choroby

    Niedobór jodu może wywołać chorobę charakteryzującą się głębokim ubytkiem możliwości intelektualnych. To właśnie on odpowiadał w dawnych czasach za występowanie na terenie Szwajcarii tzw. kretynizmu endemicznego. Polska ustrzegła się tego losu, bo w 1935 roku wprowadzono skuteczną profilaktykę - do soli kuchennej dodawany był jodek potasu.

  • fot. tanantornanutra/Adobe Stock

    Jak wygląda świat, gdy traci się wzrok?

    Pewnego dnia obudziłem się i już nic nie widziałem. Całe dzieciństwo przygotowywano mnie na ten moment, ale czy można być na to naprawdę gotowym? Największą szkołę życia dało mi morze. Ono buja każdego tak samo – opowiada Bartosz Radomski, fizjoterapeuta i przewodnik po warszawskiej Niewidzialnej Wystawie.

  • P. Werewka/PAP

    Milowy krok – przeszczep gałki ocznej

    W okulistyce mamy za sobą kolejny krok milowy – przeszczep gałki ocznej. Na razie jednak to operacja kosmetyczna, bo nie umiemy jeszcze połączyć nerwów wzrokowych, a więc przywrócić widzenia. Wszystko jednak przed nami – wyraził nadzieję prof. Edward Wylęgała, kierownik Katedry i Oddziału Klinicznego Okulistyki Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach.

  • Fot. PetitNuage/Adobe Stock

    Nikt nie odda wzroku skradzionego przez jaskrę

    Jaskry nie można wyleczyć. Kradnie nam wzrok i wcale nie jest przypisana starości. Nowe okulary na nosie, po badaniu jedynie ostrości widzenia, nie świadczą o tym, że na dnie oka nie czai się ta podstępna choroba, którą ma około milion Polaków, a połowa z nich o tym nie wie. O diagnostyce i leczeniu jaskry opowiada prof. dr hab. n. med. Iwona Grabska-Liberek, wiceprezes Polskiego Towarzystwa Okulistycznego.

NAJNOWSZE

  • Adobe Stock

    Pierwsza pomoc emocjonalna w kryzysie – zasada czterech „Z”

    Pierwszej pomocy emocjonalnej może udzielić każdy, kto dostrzeże u innej osoby niepokojące objawy, które mogą być sygnałem kryzysu psychicznego. Obowiązuje tutaj zasada czterech „Z”. Na czym ona polega — wyjaśnia Lucyna Kicińska, ekspertka Biura ds. Zapobiegania Samobójstwom w warszawskim Instytucie Psychiatrii i Neurologii.

  • Profil hazardzisty

  • Sauna – sposób na zdrowie

  • Ludzkie kamienie: barwy, kształty i tajemnice

  • Próby samobójcze częstsze u dziewczyn

  • Dwie twarze eteru

    Eter to substancja o dwóch twarzach: z jednej strony przyczynił się do rewolucji w chirurgii, otwierając erę bezbolesnych operacji; z drugiej szybko stał się używką, a nawet, jak to miało miejsce w Polsce międzywojennej, prawdziwą plagą społeczną. Mimo to do dziś jest w medycynie ceniony. 

  • Brak łóżek i specjalistów – największe wyzwania polskiej geriatrii

  • Mleko kobiece to nie tylko pokarm