-
Co robić w szkole, kiedy uczeń zginął śmiercią samobójczą
O uczniów, którzy zostaną dotknięci samobójczą śmiercią kolegi czy koleżanki szkoła powinna zadbać w przemyślany sposób. Inne będą metody wobec klasy zmarłego dziecka, inne wobec dzieci, które były z nim skonfliktowane. Co robić, jak dorośli mogą zapobiegać samobójstwom - opowiada Serwisowi Zdrowie dr Halszka Witkowska, suicydolog i koordynatorka platformy „Życie warte jest rozmowy”.
10 minut czytania -
Samobójstwa: jak można im zapobiegać (zapis webcastu)
Choć liczba popełnionych samobójstw utrzymuje się w Polsce od kilku lat na mniej więcej tym samym, stabilnym poziomie, to wciąż – za każdym takim wydarzeniem kryją się ludzkie tragedie, którym często można było zapobiec. Psychiatra dr Iwona Koszewska, która koordynuje specjalny program zapobiegania samobójstwom, wskazuje, jakie są najważniejsze metody zapobiegania tym niepotrzebnym śmierciom i jakie sygnały wysyła osoba rozważająca zamach na własne życie.
1 minuta czytania -
10 faktów o niepotrzebnych śmierciach
Samobójstwo jednostki zawsze jest wielką tragedią całego społeczeństwa. Wielu z tych niepotrzebnych śmierci dałoby się uniknąć, gdyby na czas ktoś zareagował.
3 minuty czytania -
Autystycy – zagrożeni samobójstwem
Osoby wykazujące autystyczne cechy charakteru są bardziej niż inne narażone na ryzyko popełnienia samobójstwa. Ale grup ryzyka jest więcej. Co je łączy?
4 minuty czytania
NAJNOWSZE
-
Uzależnienia u dzieci i młodzieży – na co należy zwrócić uwagę?
Za występowanie uzależnień wśród dzieci i młodzieży w dużej mierze odpowiadają czynniki środowiskowe, czyli to, co dzieje się w najbliższym otoczeniu tych dzieci. Nastolatki przyznają, że sięgają po substancje psychoaktywne albo z ciekawości albo dlatego, że nie radzą sobie ze stresem, z wyzwaniami, że czują się samotni, przeciążeni presją wywieraną przez osoby dorosłe. O tym jakie są objawy uzależnienia u dziecka czy nastolatka - wyjaśnia dr n. med. Aleksandra Lewandowska, ordynator oddziału psychiatrycznego dla dzieci w Specjalistycznym Psychiatrycznym Zespole Opieki Zdrowotnej w Łodzi, konsultant krajowa w dziedzinie psychiatrii dzieci i młodzieży.
-
Kiedy zacząć myć zęby dziecku?
-
Niejadki. Kiedy trudności w jedzeniu mają podłoże sensoryczne
-
Morfologia trwa krócej niż zapuszczanie wąsów
-
"Niepełnosprawny" czy "osoba z niepełnosprawnością"?