Materiał promocyjny

EY Polska, Fundacja Zaczytani oraz Fundacja JiM edukują młodzież na temat neuroróżnorodności 

Frustracja, brak motywacji, niezrozumienie, trudność w nawiązywaniu relacji - to codzienność uczniów nauroatypowych. Zarówno nauczyciele, jak i rówieśnicy tych uczniów nie zawsze wiedzą, co mogą zrobić, żeby szkoła była dla nich przyjaznym miejscem. Dlatego Fundacja Zaczytani, we współpracy z EY i Fundacją JiM przygotowała opowieść o neuroatypowości w formie audiobooka dla młodzieży. “Czasem idzie się przed sobą” to historia, która uczy, że świat jest ciekawy w swojej różnorodności.

Grafika: zaczytani.org
Grafika: zaczytani.org

Każdy rodzic, wychowawca czy pedagog ma pod ręką proste, a jednocześnie bardzo skuteczne narzędzie. Dobra lektura, wspólna rozmowa są w stanie zdziałać więcej w rozwoju nastolatka niż godziny spędzone na szkoleniach w dorosłym wieku.

Wpisując się w tę potrzebę i chcąc wspierać podnoszenie świadomości z zakresu neuroróżnorodności i tolerancji, EY Polska, Fundacja Zaczytani oraz Fundacja JiM prezentują opowiadanie edukacyjne „Czasem idzie się przed sobą” przeznaczone dla młodzieży w wieku 13-16 lat oraz audiobook zrealizowany na podstawie opowiadania. Obie publikacje nie tylko mogą zainspirować młodzież do pogłębienia wiedzy o różnicach w zachowaniu i postrzeganiu świata przez osoby neuroatypowe, mają także na celu skłonić młodych ludzi do refleksji nad relacjami i współdziałaniem. Opowieść uczy empatii, zrozumienia i otwartości w działaniu na rzecz wspólnej, dobrej przyszłości. Wraz z opowiadaniem powstał też materiał ze wskazówkami dla nauczycieli i rodziców jak rozmawiać z dziećmi i młodzieżą o neuroróżnorodności.

„Zaangażowaliśmy się w powstanie audiobooka by edukować społeczeństwo na temat neuroróżnorodności  oraz wspierać rozwój emocjonalny i społeczny młodzieży. Chcemy dać siłę młodym ludziom, żeby niezależnie od tego jaki mają neurotyp, mogli w siebie uwierzyć, znaleźć swoją pasję, miejsce w życiu. Żeby każdy młody człowiek w Polsce miał szansę zrealizować swój potencjał” - mówi Tomasz Michałowicz, prezes Fundacji JiM.

Opowiadanie edukacyjne "Czasem idzie się przed sobą" jest jednym z elementów kampanii Fundacji JiM "Uważna Szkoła". Kampania ma na celu zwrócenie uwagi na problemy i potrzeby uczniów neuroatypowych oraz poprawę ich sytuacji. To nie uczniowie muszą się zmienić, a szkoła. W ramach kampanii fundacja edukuje również nauczycieli i pracowników oświaty, udostępniając bezpłatne szkolenie "Szkoła uważna na autyzm", a także wspiera rodziców eksperckim poradnikiem "Moje wspaniałe dziecko". Wszystkie materiały dostępne są na stronie: https://uwaznaszkola.org/ 

Opowiadanie w formie audiobooka lub PDF oraz materiał ekspercki "Przez neuroróżnorodność do lepszego świata" można pobrać na stronie kampanii, w zakładce audiobook: https://uwaznaszkola.org/audiobook/ 

Źródło informacji: PAP MediaRoom
 

ZOBACZ PODOBNE

  • Mikrobiom mózgu. Kontrowersyjna hipoteza, która może zmienić neurologię

    Siedemdziesięciokilkuletni ogrodnik z zaawansowaną demencją powrócił za kierownicę i do pracy po dwóch latach terapii przeciwgrzybiczej – brzmi to jak cud medyczny, ale jest faktem udokumentowanym w naukowym piśmiennictwie. Czy odkrycie mikrobiomu mózgu może zmienić neurologię?

  • Adobe Stock/myboys.me

    Spektrum autyzmu – konkretne drogowskazy

    Zaburzenia ze spektrum autyzmu wiążą się z charakterystycznymi objawami, które występują w różnym nasileniu i konfiguracji. Ujawniają się najczęściej w pierwszych trzech latach życia dziecka, dlatego rodzic musi być czujny, a budzące niepokój zachowania konsultować ze specjalistą. Na co szczególnie zwracać uwagę, wyjaśnia dr Anna Budzińska, psycholożka, twórczyni i dyrektorka Instytutu Wspomagania Rozwoju Dziecka (IWRD) w Gdańsku.

  • HOLO vectors Sp. z o.o.

    Czy klasyczne atlasy odchodzą do lamusa? Przewaga modeli 3D w edukacji medycznej

    Materiał promocyjny

    Papierowe atlasy anatomiczne przez dekady stanowiły podstawę nauki anatomii. Jednak rozwój technologii 3D znacząco zmienia sposób przyswajania wiedzy. Obecnie możesz nie tylko oglądać statyczne ilustracje, ale również interaktywnie eksplorować struktury anatomiczne w przestrzeni - w pełnym trójwymiarze. Co więcej, rozwiązania cyfrowe pozwalają zrozumieć powiązania między układami, a także ich funkcjonowanie w czasie rzeczywistym. Co jeszcze warto o nich wiedzieć?

  • Źródło: Biuro UNICEF ds. Reagowania na Potrzeby Uchodźców w Polsce

    Główny Inspektorat Sanitarny powołuje pierwszy w Polsce Zespół Nauk Behawioralnych w Zdrowiu Publicznym

    Materiał promocyjny

    Przy wsparciu biura UNICEF ds. reagowania na potrzeby uchodźców w Polsce, Główny Inspektorat Sanitarny powołał właśnie nowy Zespół Nauk Behawioralnych w Zdrowiu Publicznym “BOND”. Celem zespołu jest łączenie nauk o ludzkich zachowaniach z projektowaniem polityk zdrowotnych.

NAJNOWSZE

  • Adobe Stock

    Mięśnie dna miednicy – nieodkryta część ciała

    Mięśnie dna miednicy wymagają ćwiczeń. Świadomość tego miejsca w ciele okazuje się nieoceniona, gdy mierzymy się z chorobami ginekologicznymi. Kiedy i jak ćwiczyć dno miednicy – wyjaśnia mgr Katarzyna Grodzica, fizjoterapeutka uroginekologiczna.

  • Pracodawcy wciąż zbyt mało zaangażowani w promocję zdrowia

  • Operacje bariatryczne w większości dają dobre wyniki

  • Nie tylko kobiety mają latem problem z pęcherzem

  • Mikrobiom mózgu. Kontrowersyjna hipoteza, która może zmienić neurologię

  • AdobeStock

    Szkodliwy pocałunek? Czasem lepiej go unikać.

    Podczas pocałunku partnerzy wymieniają się mniej więcej 80 milionami bakterii – policzyli to holenderscy naukowcy z muzeum mikroorganizmów Micropia w Amsterdamie i Netherlands Organisation for Applied Scientific Research (TNO). Taki kontakt z innym, zdrowym mikrobiomem buduje naszą odporność. Niestety, czasami „w pakiecie” dostajemy chorobotwórcze drobnoustroje.

  • Klimatyzacja w aucie? Tak, ale rozsądnie.

  • Sprawdź, czy umiesz korzystać bezpiecznie ze słońca

Serwisy ogólnodostępne PAP