Kampania Społeczna „Lęki Polaków”

Rosnące problemy zaburzeń lękowych i depresyjnych – utrudniony dostęp do specjalistów: wszystkie te tematy poruszy kampania „Lęki Polaków” której sponsorami są TZF Polfa i Teatr 6 Piętro.

Kampanię zainauguruje debata ekspertów już 21 czerwca br. 

 – Obecna sytuacja: światowa i społeczna powoduje, że coraz więcej osób dotykają zaburzenia lękowe i depresyjne. Dostęp do służby zdrowia – prywatnej oraz publicznej jest często utrudniony z powodu dużej liczby pacjentów. W ramach kampanii „Lęki Polaków” chcemy zwrócić uwagę między innymi na te rzeczy i zaproponować konkretne rozwiązania – powiedział Mariusz Borkowski, Dyrektor Działu Marketingu i Public Relations. 

Kampanię zainauguruje debata:

  • prof. dr hab. n. med. i n. o zdr. MAREK KRZYSTANEK - psychiatry
  • dr n. med. MARIOLA KOSOWICZ - psycholog klinicznej, psychoterapeuty 
  • dr n. med. PIOTR WIERZBIŃSKI – psychiatry

Sponsorami Kampanii są TZF Polfa i Teatr 6 Piętro.  W ramach kampanii przewidziano kolejne debaty jak również szereg publikacji w Internecie oraz w prasie. Kampania potrwa do 29 sierpnia br.   

Kampania skupia się  na pokazaniu rozwiązań. Lekkie stany depresyjne i lękowe nie powodują trwałe dezorganizacji życia, zaniedbywania codziennych obowiązków oraz zaburzenia relacji międzyludzkich, jak dzieje się to w przypadku dojrzałej depresji. Są też stosunkowo łatwo odwracalne – zły nastrój znika pod wpływem pozytywnych bodźców, odpowiedniej terapii, leczenia. 

Kampania stara się odpowiadać na pytania, kiedy problem jest już na tyle duży, że należy szukać pomocy specjalistycznej. Celem jest pokazanie jak można w możliwie najszybszy sposób odnaleźć profesjonalną pomoc. 
Więcej szczegółów znajdzie się na stronie – www.nerwicepolakow.pl
 

Uwaga! Za materiał opublikowany jako "informacja prasowa" w Serwisie Zdrowie odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jej nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji prasowej”. Wszystkie materiały opublikowane w Serwisie Zdrowie mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

ZOBACZ PODOBNE

  • Adobe Stock/Photographee.eu

    Kiedy wybrać się po raz pierwszy z córką do ginekologa?

    Pierwsza wizyta dziewczynki u ginekologa to duże przeżycie, ale lepiej jej nie odkładać. Jeśli nic niepokojącego się nie dzieje, to można pojawić się w gabinecie po roku od pierwszego krwawienia, nie później jednak niż do ukończenia przez młodą pacjentkę 15 lat. Przed wizytą warto porozmawiać o tym, co czeka ją w gabinecie – radzi dr n. med. Ewa Kuś, konsultant ds. ginekologii i położnictwa Grupy Luxmed.

  • Fot. PAP/P. Werewka

    Sól jodowana: jak ustrzegliśmy się poważnej choroby

    Niedobór jodu może wywołać chorobę charakteryzującą się głębokim ubytkiem możliwości intelektualnych. To właśnie on odpowiadał w dawnych czasach za występowanie na terenie Szwajcarii tzw. kretynizmu endemicznego. Polska ustrzegła się tego losu, bo w 1935 roku wprowadzono skuteczną profilaktykę - do soli kuchennej dodawany był jodek potasu.

  • fot. tanantornanutra/Adobe Stock

    Jak wygląda świat, gdy traci się wzrok?

    Pewnego dnia obudziłem się i już nic nie widziałem. Całe dzieciństwo przygotowywano mnie na ten moment, ale czy można być na to naprawdę gotowym? Największą szkołę życia dało mi morze. Ono buja każdego tak samo – opowiada Bartosz Radomski, fizjoterapeuta i przewodnik po warszawskiej Niewidzialnej Wystawie.

  • P. Werewka/PAP

    Milowy krok – przeszczep gałki ocznej

    W okulistyce mamy za sobą kolejny krok milowy – przeszczep gałki ocznej. Na razie jednak to operacja kosmetyczna, bo nie umiemy jeszcze połączyć nerwów wzrokowych, a więc przywrócić widzenia. Wszystko jednak przed nami – wyraził nadzieję prof. Edward Wylęgała, kierownik Katedry i Oddziału Klinicznego Okulistyki Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach.

NAJNOWSZE

  • Badanie: większość Polaków za zakazem reklam alkoholu

    Piwo to najczęstszy wybór młodzieży sięgającej po alkohol po raz pierwszy. Nie można w tym kontekście nie wspomnieć o oddziaływaniu reklam, nawet jeśli na ekranie lub billboardzie pojawia się etykieta „zero procent”. Dlatego Fundacja GrowSpace rusza z kampanią antyalkoholową „Zero procent prawdy”. Zlecony przez nią sondaż potwierdza słuszność tej decyzji.

  • Trzeba śledziony, by wyleczyć serce

  • Badania kliniczne szansą chorych na raka dzieci

  • Ćwicz dla siebie i dziecka

  • Czerniak – 5 liter, które ratują życie

  • AdobeStock

    VR - nowe narzędzie do leczenia fobii

    Zdaniem dr Agnieszki Popławskiej, Kierownika Zakładu Psychologii Organizacji i Marketingu Uniwersytetu SWPS w Sopocie psychoterapie z wykorzystaniem AI to tylko kwestia czasu. VR-owe gogle są już powszechne, teraz czas na specjalne VR-owe pokoje, gdzie można np. zmierzyć się z fobiami albo popracować nad uzależnieniami. Specjalistka przekonuje, że terapia wspomagana VR daje dużo lepsze efekty.

  • Źródło głosu

  • Supermoce ludzkiego ciała

Serwisy ogólnodostępne PAP