-
Akceptujmy wszystkie emocje, ale nie każde ich wyrażanie
Stan emocjonalny dziecka wpływa na to jak przyswaja wiedzę. To tylko jeden z powodów, dla których warto uczyć dzieci odczytywania własnych i cudzych emocji oraz radzenia sobie z nimi – apeluje Marzena Martyniak, psycholog z Instytutu Rozwoju Emocji. Podkreśla, że dzieci uczą się tego poprzez obserwację dorosłych.
6 minut czytania -
Stres szkolny – niedostrzegane cierpienie dzieci
Coraz więcej polskich dzieci w wieku szkolnym doświadcza przewlekłego stresu. Specjaliści zaczynają już nawet mówić o zjawisku „wypalenia uczniowskiego”. Najnowsze badania pokazują, że skala tego problemu jest ogromna!
9 minut czytania -
Jak radzić sobie z emocjami dzieci, żeby wyrosły na szczęśliwych dorosłych
Wielu rodziców cieszy się z tego, że ma spokojne, grzeczne i ułożone dzieci. Tylko czy naprawdę jest się z czego cieszyć? Nazbyt ciche dziecko, które tłumi swoje emocje, z czasem może nabawić się wielu poważnych problemów – ostrzega Marzena Martyniak, psycholog z Instytutu Rozwoju Emocji.
Marzena Martyniak, psycholog14 minut czytania -
Maluch wie, kto rządzi
Już niespełna półtoraroczne dzieciaki dobrze wiedzą, że osoba, która rządzi dostaje więcej. Zrozumienie podstawowych zasad społecznych pomaga maluchowi w adaptacji i przetrwaniu w trudnym świecie dorosłych.
3 minuty czytania
NAJNOWSZE
-
Uzależnienia u dzieci i młodzieży – na co należy zwrócić uwagę?
Za występowanie uzależnień wśród dzieci i młodzieży w dużej mierze odpowiadają czynniki środowiskowe, czyli to, co dzieje się w najbliższym otoczeniu tych dzieci. Nastolatki przyznają, że sięgają po substancje psychoaktywne albo z ciekawości albo dlatego, że nie radzą sobie ze stresem, z wyzwaniami, że czują się samotni, przeciążeni presją wywieraną przez osoby dorosłe. O tym jakie są objawy uzależnienia u dziecka czy nastolatka - mówi dr n. med. Aleksandra Lewandowska Ordynator oddziału psychiatrycznego dla dzieci w Specjalistycznym Psychiatrycznym Zespole Opieki Zdrowotnej w Łodzi, Krajowa konsultant w dziedzinie psychiatrii dzieci i młodzieży.
-
Kiedy zacząć myć zęby dziecku?
-
Niejadki. Kiedy trudności w jedzeniu mają podłoże sensoryczne
-
Morfologia trwa krócej niż zapuszczanie wąsów
-
"Niepełnosprawny" czy "osoba z niepełnosprawnością"?