-
Grupa LUX MED otwiera Wyższą Szkołę Nauk Medycznych w Warszawie
Materiał promocyjnyGrupa LUX MED otwiera Wyższą Szkołę Nauk Medycznych w Warszawie, w której od października 2025 r. będzie kształcić przyszłych specjalistów medycznych. Dla przyszłych studentów LUX MED organizuje 31 maja dzień otwarty w siedzibie uczelni przy ul. Szturmowej 2 w Warszawie.
3 minuty czytania -
Onkologia i kardiologia jednym głosem o profilaktyce
Profilaktyka w chorobach układu krążenia i nowotworowych, które odpowiadają za ponad 60 proc. zgonów w Polsce, powinna stać się kluczowa, bo „każda złotówka wydana na nią to miliony zaoszczędzone na leczenie” – wskazują kardiolodzy i onkolodzy. Przestawiają pięć postulatów, które powinny mieć zastosowanie w praktyce. Czas na działanie – podkreślają.
4 minuty czytania -
Zroluj zdrowie – siła wyborów
Trwa ogólnopolski konkurs dla uczniów klas 7 i 8 szkół podstawowych pt. "Zroluj zdrowie – siła wyborów". Każda szkoła może wysyłać tzw. rolkę, która promuje zdrowie. Wystarczy poczta elektroniczna, kreatywny pomysł i zgrany zespół. Na zwycięzców czekają nagrody.
1 minuta czytania -
Edukacja – klucz do zdrowego serca
W kardiologii nie potrzebujemy rewolucji, ale poprawy istniejących rozwiązań. Kluczem do zdrowego serca jest profilaktyka i edukacja zdrowotna. Tymczasem w szkołach nie będzie obowiązkowa, co oznacza, że za chwilę może zniknąć. Jako środowisko lekarskie jesteśmy tym faktem zaniepokojeni – zaznacza prof. Maciej Banach, kardiolog, prezydent Międzynarodowego Panelu Ekspertów Lipidowych.
4 minuty czytania -
Strategicznie o redukcji otyłości – interdyscyplinarność na rzecz zdrowia publicznego
Materiał promocyjnyPolska znajduje się wśród krajów, w których walka z otyłością sprowadzała się dotychczas głównie do silosowych, nieskoordynowanych i często pojedynczych działań. Pacjent z chorobą otyłościową jest dla POZ niewidzialny, choć w sumie to już 9 mln osób. Eksperci biją na alarm. Potrzeba krajowej strategii, lokalnych działań, dialogu i rozwiązań legislacyjnych. Czas działać i powiedzieć stop epidemii otyłości. Co konkretnie należy zrobić? – o tym dyskutowali uczestnicy konferencji dialogu międzysektorowego ,,Stop epidemii otyłości w Polsce”.
13 minut czytania -
Ósma rano to dla nastolatka wyzwanie
Nastolatki mają biologicznie uwarunkowany inny rytm dobowy niż dorośli, co sprawia, że najchętniej chodziliby spać o 1.00, ale też wstawali później niż zazwyczaj od nich wymagamy. Lekcje od 8.00 to dla wielu uczniów katorga. O tym dlaczego tak się dzieje i jak przeżyć ten czas, opowiada biolog i neurodydaktyk prof. Marek Kaczmarzyk.
10 minut czytania -
WEBHealth Impact - social media i influencer marketing w edukacji zdrowotnej
Codziennie setki tysięcy osób szukają w sieci informacji na temat zdrowia. Influencerzy zdrowotni mają ogromny potencjał budowania świadomości zdrowotnej Polaków i kształtowania postaw. Powstał ekspercki raport na ten temat, który zostanie zaprezentowany 25 kwietnia br. w Centrum Nauki Kopernik.
1 minuta czytania -
Edukacja niezbędna także w życiu intymnym
Brak edukacji seksualnej w dorosłym życiu może skutkować nie tylko niechcianą ciążą czy infekcjami, ale także zaburzeniami w życiu intymnym. Dlaczego nie należy jej zaniedbywać wyjaśnia seksuolog, prof. Michał Lew-Starowicz, kierownik Kliniki Psychiatrii Centrum Medycznego Kształcenia Podyplomowego.
6 minut czytania -
Gdzie można znaleźć wiarygodne informacje o zdrowiu
W internecie działają tysiące portali, blogów i forów poświęconych tematyce zdrowotnej. Niestety, spora część z nich zawiera informacje nieaktualne, niepełne lub po prostu nieprawdziwe. Ale w sieci nie brakuje też solidnych źródeł wiedzy o zdrowiu – podpowiadamy, z których warto korzystać.
9 minut czytania -
Dbaj o siebie i ciesz się końskim zdrowiem!
Pod takim hasłem ruszyła nowa kampania edukacyjna Ministerstwa Zdrowia, która ma zachęcić młodych Polaków do tego, aby bardziej zatroszczyli się o swoje zdrowie. Profilaktycznie.
3 minuty czytania
NAJNOWSZE
-
Badanie: większość Polaków za zakazem reklam alkoholu
Piwo to najczęstszy wybór młodzieży sięgającej po alkohol po raz pierwszy. Nie można w tym kontekście nie wspomnieć o oddziaływaniu reklam, nawet jeśli na ekranie lub billboardzie pojawia się etykieta „zero procent”. Dlatego Fundacja GrowSpace rusza z kampanią antyalkoholową „Zero procent prawdy”. Zlecony przez nią sondaż potwierdza słuszność tej decyzji.
-
Badania kliniczne szansą chorych na raka dzieci
-
Ćwicz dla siebie i dziecka
-
Leczenie arytmii z mapowaniem serca w 3D
-
Leczenie nadciśnienia zaraz po diagnozie daje większe szanse na zdrowie