Zapisz się na nasze powiadomienia, a nie ominie Cię nic, co ważne i intrygujące w tematyce zdrowia.
Justyna Wojteczek
redaktor naczelna zdrowie.pap.pl
Pacjenci z chorobami przewlekłymi, którzy właśnie otrzymali receptę na nowy lek, będą mogli skorzystać ze wsparcia farmaceuty, który wyjaśni im szczegóły dotyczące jego stosowania i pomoże rozwiać wątpliwości z tym związane. To istota usługi „Nowy Lek”, która jako kolejna – po przeglądzie lekowym – będzie stosowana w ramach ogólnopolskiej opieki farmaceutycznej.
Ponad połowa osób po 60-tce w Polsce zmaga się z co najmniej trzema przewlekłymi chorobami, co często oznacza przyjmowanie co najmniej pięciu leków. W efekcie wzrasta ryzyko powikłań ze względu na interakcje. Ruszył pilotaż przeglądów lekowych dla pacjentów, którzy mogą mierzyć się z tego rodzaju problemami zdrowotnymi. Dowiedz się o tym więcej.
Po szturmie Polaków na apteki w czasie pandemii, 73 proc. farmaceutek deklaruje wydłużenie czasu pracy, ale dla ponad połowy z nich motywacją do pracy pozostaje zauważalny wzrost prestiżu zawodu farmaceuty. To jedna z konkluzji wynikających z analizy raportu „Farmaceutki podczas pandemii” przygotowanego na zlecenie polskiej firmy farmaceutycznej Nutropharma, w ramach kampanii edukacyjnej „Farmacja jest kobietą”.
'Pacjent w centrum uwagi' to główne przesłanie II Kongresu właśnie pod tą nazwą organizowanego przez spółkę DOZ. S.A. Wydarzenie to inspirowane było ścisłą współpracą pomiędzy lekarzem, pacjentem i farmaceutą, jaka ma miejsce w wielu krajach wysokorozwiniętych.
Ta strona korzysta z plików cookie. Sprawdź naszą politykę prywatności, żeby dowiedzieć się więcej.