Rolowanie – 6 podstawowych ćwiczeń

30.07.2018

Rolowanie to dobry sposób na rozluźnienie mięśni i relaks. Pokazujemy kilka ćwiczeń, które każdy może sam zrobić w domu.

Rolować mięśnie można praktycznie w każdym wieku. Wystarczy odpowiednia rolka. Jest ich całe mnóstwo, trzeba jednak pamiętać, o doborze takiej o właściwej twardości. Generalna zasada brzmi: te bardziej miękkie są dobre dla osób, które mało ćwiczą.

W rolowaniu chodzi o to, żeby rolka leżąca ucisnęła delikatnie mięsień, tak, żeby pod wpływem tego nacisku został on rozmasowany. Ma to działanie relaksacyjne, a sam mięsień jest lepiej dotleniony.

Jeśli rolujemy się codziennie, maksymalnie 10 minut wystarczy. Jeśli troszkę rzadziej, na przykład co drugi dzień – 10 minut nadal będzie w porządku. Można również zrobić sobie jedną, długą, godzinną sesję raz na tydzień, na przykład w weekend. Ważna wskazówka dla osób uprawiających sport czy chodzących na zajęcia w klubach fitness – w ich przypadku warto rolować się po każdym treningu.

Anna Piotrowska zdrowie.pap.pl

UWAGA REDAKCJE!

PAP S.A. zezwala na bezpłatną publikację artykułów z Serwisu Zdrowie w Polsce pod warunkiem zarejestrowania się w Serwisie Zdrowie i akceptacji regulaminu.

Zaloguj się   lub   Zarejestruj