Do góry

Serwis zdrowie.pap.pl

30.07.2018 , 14:56 Aktualizacja: 30.07.2018, 15:03

Rolowanie – 6 podstawowych ćwiczeń

Rolowanie to dobry sposób na rozluźnienie mięśni i relaks. Pokazujemy kilka ćwiczeń, które każdy może sam zrobić w domu.

Rolować mięśnie można praktycznie w każdym wieku. Wystarczy odpowiednia rolka. Jest ich całe mnóstwo, trzeba jednak pamiętać, o doborze takiej o właściwej twardości. Generalna zasada brzmi: te bardziej miękkie są dobre dla osób, które mało ćwiczą.

W rolowaniu chodzi o to, żeby rolka leżąca ucisnęła delikatnie mięsień, tak, żeby pod wpływem tego nacisku został on rozmasowany. Ma to działanie relaksacyjne, a sam mięsień jest lepiej dotleniony.

Jeśli rolujemy się codziennie, maksymalnie 10 minut wystarczy. Jeśli troszkę rzadziej, na przykład co drugi dzień – 10 minut nadal będzie w porządku. Można również zrobić sobie jedną, długą, godzinną sesję raz na tydzień, na przykład w weekend. Ważna wskazówka dla osób uprawiających sport czy chodzących na zajęcia w klubach fitness – w ich przypadku warto rolować się po każdym treningu.

Anna Piotrowska zdrowie.pap.pl

Id materiału: 879

Najnowsze

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA

Co tydzień dostaniesz: najciekawsze artykuły, wywiady i filmy z Serwisu Zdrowie, a także zapowiedzi - materiałów na następny tydzień, konferencji i wydarzeń.

Postaw na wiedzę!

Regulamin

Ta strona korzysta z plików cookie. Sprawdź naszą politykę prywatności, żeby dowiedzieć się więcej.