Zapraszamy na webcast dotyczący planu szczepień przeciw COVID-19

Dlaczego szczepimy się w określonych ramach czasowych i na jakiej podstawie zostały one doprecyzowane? Jakie korzyści odnosimy ze szczepień przeciw COVID-19 w technologii mRNA? Na te i wiele innych pytań dotyczących trwającej właśnie, wyjątkowej akcji szczepień można będzie uzyskać odpowiedź w poniedziałek 22 lutego, podczas edukacyjnego webcastu z udziałem ekspertów. Zapraszamy do jego oglądania online od godziny 11.00.

Fot. PAP
Fot. PAP

Będzie to trzecie spotkanie z cyklu „Zaszczepieni. Bezpieczni. Odpowiedzialni. Eksperckie rozmowy PAP”. 

Gośćmi Serwisu Zdrowie PAP będą:

  • Prof. Andrzej M. Fal – specjalista chorób wewnętrznych i alergologii, kierownik Kliniki Alergologii, Chorób Płuc i Chorób Wewnętrznych w Szpitalu MSWiA w Warszawie;
  • Lek. Anna Krzyszowska-Kamińska – specjalistka medycyny rodzinnej.

Podczas webcastu eksperci przedstawią m.in. informacje dotyczące wymiernych korzyści, które odnosimy ze szczepień. Ponadto, uczestnicy dowiedzą się dlaczego szczepimy się w określonych ramach czasowych i na jakiej podstawie zostały one doprecyzowane. Poruszony zostanie również wątek roli mediów w przekazywaniu społeczeństwu rzetelnych informacji na temat pandemii oraz związanej z nią akcji szczepień przeciw COVID-19. 

Rozmowa będzie transmitowana na żywo na stronach internetowych zdrowie.pap.pl i pap-mediaroom.pl, a także za pośrednictwem aplikacji Zoom.

Eksperci będą odpowiadać również na pytania dziennikarzy, dlatego zachęcamy przedstawicieli mediów do rejestracji swojego udziału w spotkaniu pod tym LINKIEM. Pytania będzie można zadawać pisemnie w czasie sesji Q&A. Można je również przesłać wcześniej, jeszcze przed webcastem, na adres: zdrowie@pap.pl.

Cykl spotkań pt. „Zaszczepieni. Bezpieczni. Odpowiedzialni. Eksperckie rozmowy PAP” realizowany jest w ramach edukacyjnego projektu „Science will win”, którego mecenasem jest firma Pfizer.

Vik, zdrowie.pap.pl 
 

ZOBACZ WIĘCEJ

  • Adobe Stock/Photographee.eu

    Kiedy wybrać się po raz pierwszy z córką do ginekologa?

    Pierwsza wizyta dziewczynki u ginekologa to duże przeżycie, ale lepiej jej nie odkładać. Jeśli nic niepokojącego się nie dzieje, to można pojawić się w gabinecie po roku od pierwszego krwawienia, nie później jednak niż do ukończenia przez młodą pacjentkę 15 lat. Przed wizytą warto porozmawiać o tym, co czeka ją w gabinecie – radzi dr n. med. Ewa Kuś, konsultant ds. ginekologii i położnictwa Grupy Luxmed.

  • Fot. PAP/P. Werewka

    Sól jodowana: jak ustrzegliśmy się poważnej choroby

    Niedobór jodu może wywołać chorobę charakteryzującą się głębokim ubytkiem możliwości intelektualnych. To właśnie on odpowiadał w dawnych czasach za występowanie na terenie Szwajcarii tzw. kretynizmu endemicznego. Polska ustrzegła się tego losu, bo w 1935 roku wprowadzono skuteczną profilaktykę - do soli kuchennej dodawany był jodek potasu.

  • fot. tanantornanutra/Adobe Stock

    Jak wygląda świat, gdy traci się wzrok?

    Pewnego dnia obudziłem się i już nic nie widziałem. Całe dzieciństwo przygotowywano mnie na ten moment, ale czy można być na to naprawdę gotowym? Największą szkołę życia dało mi morze. Ono buja każdego tak samo – opowiada Bartosz Radomski, fizjoterapeuta i przewodnik po warszawskiej Niewidzialnej Wystawie.

  • P. Werewka/PAP

    Milowy krok – przeszczep gałki ocznej

    W okulistyce mamy za sobą kolejny krok milowy – przeszczep gałki ocznej. Na razie jednak to operacja kosmetyczna, bo nie umiemy jeszcze połączyć nerwów wzrokowych, a więc przywrócić widzenia. Wszystko jednak przed nami – wyraził nadzieję prof. Edward Wylęgała, kierownik Katedry i Oddziału Klinicznego Okulistyki Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach.

NAJNOWSZE

  • Adobe

    Syndrom siniejących palców

    Kiedy temperatura spada zaledwie o kilka stopni, a skóra na palcach nagle blednie, sinieje i nabiera czerwonego odcienia podczas ponownego napływu krwi, wiele osób nie kojarzy tego z konkretnym zaburzeniem. To jednak klasyczny obraz zespołu Raynauda, czyli epizodycznego skurczu drobnych naczyń krwionośnych. 

  • Psy na ratunek seniorom

  • Dyrektorka UCK WUM: sukces naszych szpitali to efekt doskonałej współpracy

  • Dlaczego gruźlica nie zniknęła mimo postępów medycyny

  • Cholery coraz więcej, pamiętaj o zaszczepieniu się przed egzotyczną podróżą

    Materiał partnerski
  • Adobe Stock

    Jak cukrzyca typu 1 może wpływać na funkcjonowanie ucznia

    Przekonanie, że dziecko z cukrzycą typu 1 jest już zdrowe, bo ma monitorowany poziom glukozy, jest z założenia niewłaściwe. Hiperglikemia, czyli cukier powyżej normy, może powodować rozdrażnienie, słabszą koncentrację, hipoglikemia (poniżej normy) – drżenie rąk, zaburzenia mowy, a nawet utratę przytomności. Nie oznacza to jednak, że osoby insulinozależne nie mają prawa normalnie funkcjonować w społeczeństwie, także w szkole – podkreśla dr hab. n. med. Anna Jeznach-Steinhagen, specjalistka chorób wewnętrznych i diabetologii z Instytutu Matki i Dziecka.

  • Antyprzemocowa Linia Pomocy – gdzie kończy się żart, a zaczyna przemoc seksualna

  • Leczenie żywieniowe warto zacząć przed diagnozą onkologiczną

Serwisy ogólnodostępne PAP