Materiał promocyjny

Jakie nowości przyniesie 5. edycja kampanii „Porozmawiajmy Szczerze o Otyłości”? 

19 czerwca wystartowała 5. edycja kampanii „Porozmawiajmy szczerze o otyłości”. Najnowsza odsłona inicjatywy jest prowadzona pod hasłem „Szczerze o otyłości. Z miłości”. Kampania podkreśla kluczową rolę rodziny w profilaktyce, diagnostyce i kompleksowym leczeniu otyłości. Zwraca również uwagę na pilną potrzebę przeciwdziałania wzrostom zachorowań na otyłość wśród polskich nastolatków.

Fot. Novo Nordisk Pharma
Fot. Novo Nordisk Pharma

Kształtowanie zdrowych nawyków od dzieciństwa ma wpływ na całe późniejsze życie. To właśnie rodzina, jako podstawowa komórka społeczna, w tym: rodzice, dziadkowie, małżonkowie, partnerzy, a także rodzeństwo czy nauczyciele – mogą być największą motywacją do dbania o zbilansowane żywienie i aktywność fizyczną na co dzień.

Otyłość to złożona cywilizacyjna choroba, mająca ponad 200 stwierdzonych powikłań, na którą choruje już blisko 9 mln dorosłych Polaków [1]. Także najnowsze dane dotyczące młodszej części populacji są alarmujące – dzieci w Polsce przybierają na masie ciała najszybciej w Europie [2]. Dlatego komunikacja 5. edycji kampanii PSoO będzie kierowana również do rodziców i opiekunów nastolatków.

Ambasadorami nowej odsłony kampanii zostali znani aktorzy, nauczycielka i pacjentka, a także psycholożka zdrowia. Wszystkich połączyła misja prowadzenia społecznej edukacji na temat otyłości.

Grono ambasadorów reprezentują: 

•    Bartłomiej Nowosielski – aktor, tata, 
•    Robert Kudelski – aktor, wokalista, 
•    Adrianna Sobol – psycholożka zdrowia, 
•    Emilia Modrzyńska – pacjentka, nauczycielka i mama, 
•    Kacper Łukasiewicz – aktor młodego pokolenia, student prawa. 

W ramach 5. edycji kampanii przy wsparciu multidyscyplinarnego grona ekspertów powstanie także unikalne narzędzie edukacyjne: „PoMOCnik" dla rodziców i opiekunów, który będzie stanowił praktyczną bazę wiedzy o profilaktyce, wsparciu i leczeniu otyłości nastolatków.

Informacje o kampanii ootylosci.pl

Celem kampanii „Porozmawiajmy szczerze o otyłości” jest budowanie społecznej świadomości, że otyłość jest chorobą, która może prowadzić do rozwoju ponad 200 powikłań i w sposób istotny zagrażać życiu i zdrowiu chorego. Organizatorem kampanii jest firma Novo Nordisk. W czerwcu 2024 r. ruszyła 5. edycja kampanii pod hasłem „Szczerze o otyłości. Z miłości”, która koncentruje się na budowaniu otwartej i empatycznej komunikacji o otyłości i osobach nią dotkniętych. Jej celem jest również zwrócenie uwagi na kluczową rolę wsparcia rodziny w profilaktyce, diagnostyce i kompleksowym leczeniu otyłości: zarówno w pokoleniu dorosłych, jak i młodzieży.

Patronat merytoryczny nad kampanią sprawuje Polskie Towarzystwo Leczenia Otyłości.

Patronat honorowy objęli: Polskie Towarzystwo Otyłości Dziecięcej, Ambasada Królestwa Danii, Rzecznik Praw Dziecka, Związek Nauczycielstwa Polskiego, Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Polskie Towarzystwo Farmaceutyczne, Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej, Polskie Towarzystwo Lipidologiczne, Polskie Towarzystwo Medycyny Rodzinnej, Polskie Towarzystwo Medycyny Stylu Życia, a także: Fundacja na Rzecz Leczenia Otyłości FLO, Fundacja „SIŁA”, Fundacja Zdrowie i Edukacja „Ad Meritum”, Socjolożki.pl, portal Zdrowie Zaczyna się w Głowie.

*Materiał prasowy w całości bądź jego fragmenty nie mogą być publikowane przy treściach dotyczących farmakoterapii. Materiał powstał w ramach kampanii „Porozmawiajmy szczerze o otyłości”, która nie ma na celu promocji produktów, a wyłącznie edukację społeczną.
 

[1] Raport NIK „Profilaktyka i leczenie otyłości u osób dorosłych w latach 2020- 2022) na podstawie danych z GUS i NFZ
[2] Childhood Obesity Surveillance Initiative WHO

Źródło:

Novo Nordisk Pharma 

ZOBACZ WIĘCEJ

  • Adobe Stock/Photographee.eu

    Kiedy wybrać się po raz pierwszy z córką do ginekologa?

    Pierwsza wizyta dziewczynki u ginekologa to duże przeżycie, ale lepiej jej nie odkładać. Jeśli nic niepokojącego się nie dzieje, to można pojawić się w gabinecie po roku od pierwszego krwawienia, nie później jednak niż do ukończenia przez młodą pacjentkę 15 lat. Przed wizytą warto porozmawiać o tym, co czeka ją w gabinecie – radzi dr n. med. Ewa Kuś, konsultant ds. ginekologii i położnictwa Grupy Luxmed.

  • Fot. PAP/P. Werewka

    Sól jodowana: jak ustrzegliśmy się poważnej choroby

  • fot. tanantornanutra/Adobe Stock

    Jak wygląda świat, gdy traci się wzrok?

  • P. Werewka/PAP

    Milowy krok – przeszczep gałki ocznej

NAJNOWSZE

  • Adobe

    Liszaje – wspólna nazwa, odmienne mechanizmy

    Liszaj nie jest jedną chorobą. Pod tą nazwą kryją się różne schorzenia skóry i błon śluzowych, od autoimmunologicznych po wynikające z przewlekłego świądu. Nauka coraz lepiej rozumie ich mechanizmy. 

  • Trąd powraca?

  • Przeciwko pneumokokom mamy broń nowej generacji, której nie używamy

  • Ile NFZ zapłacił w 2024 roku za zdrowie jednego pacjenta?

  • Nowe badania na temat alkoholu – groźne nawet małe ilości

  • AdobeStock/gpointstudio

    Tej zimy grypa ma być groźniejsza niż w poprzednich sezonach

    W wielu krajach Europy grypa pojawiła się tej zimy wcześniej, a eksperci przewidują, że może to być wyjątkowo trudny sezon ze względu na krążącą zmutowaną wersję wirusa. Choć początkowe dane dla Polski nie są jeszcze alarmujące, lekarze POZ już obserwują więcej przypadków zachorowań. Jest jeszcze czas, żeby się zaszczepić i uniknąć ciężkiego przebiegu tej groźnej choroby.

  • Od czego zależy, kto doznaje stresu pourazowego?

  • Odżywianie a indeks studencki

Serwisy ogólnodostępne PAP